Mad, motion og musik

Mad, motion og musik for alle – Tre foreninger i Struer inviterer til en spisende og dansende rejse på kryds og tværs i Europa og måske andre verdensdele?

Få en spændende musikalsk aften og festlig dans sammen med Kapela Kielberg og gerne sammen med nogle af dine venner. Det er ikke svært, og alle kan være med, og samtidig er der risiko for at få nye venner!

De tre foreninger bag arrangementet er Folk-Club ’95, Struer Internationale forening (SIFO) samt Struer Borgerforening. Se mere om de 3 foreninger på: www.struer-internationale-forening.dk, www.folkclub95.dkog www.struerborgerforening.dk.

Formålet med arrangementet er at invitere de tre foreningers medlemmer og andre interesserede til et tværkulturelt arrangement, hvor vi mødes gennem musik, dans og mad for at knytte nye bekendtskaber eller blot for at hygge sig sammen med andre. Struer International Living (SIL) støtter dette arrangement økonomisk som en anerkendelse af initiativet, hvilket gør det muligt at holde deltagerprisen nede, så flest mulige kan deltage.

Arrangementet foregår i Gimsing Sognegård lørdag den 12. marts kl. 18.00 og starter med fælles spisning og samvær frem til ca. 20.00, hvor Kapela Kielberg overtager og bringer liv i kludene og fører os musikalsk ind i en ny verden med danse fra forskellige lande. (Se mere om Kapela Kielberg herunder.)

Efter denne oplevelse, er der fri dans indtil ca. 23.00.

Deltagerne medbringer mad til det antal, de selv er, samt tallerkener og bestik. Drikkevarer skal købes i den “lokale” bar til rimelige priser. Senere er der også kaffe og kage, selvfølgelig også til favorable priser. Kopper og glas forefindes på stedet

Pris per person er kr. 50,-, der betales ved indgangen.

Tilmelding! Af hensyn til det praktiske vil vi gerne have bindende tilmelding senest onsdag den 9. marts! Tilmelding til Mette Ørskov Rasmussen på 97441702, mail: metteoerskov@jubii.dk eller Bent Kudsk på 30721710, Mail: bentkudsk@gmail.com.

Kapela Kielberg

En indfødt af den store Afrikanske Bantu stamme som spørger den fremmede,”Hvad danser du?”, gør det, fordi han ved, måske intuitivt, at den fremmedes dans vil hjælpe ham til at forstå noget om hans land, deres traditioner og livsførelse. Og endnu vigtigere, igennem dansen vil han måske også opdage nogle elementer som vil binde dem sammen!

Kapela Kielberg vil gerne tage jer med på en dansende rejse fra Sortehavet i øst gennem Balkanbjergene og over den ungarske slette, til de franske alper i vest. Fra de varme Middelhavslande over Karpaterne, forbi Bretagne til den nordjyske hede. Desuden et kortere eller længere ophold på De Britiske Øer, og hvem ved, måske bliver der tid til et smut over Atlanterhavet?

Kapela Kielberg består af: Lotte Kielberg: Klaver, harmonika og sang, Richard Armitage: Hammered dulcimer, fløjte, saxofon, sækkepibe og percussion og Jeremy Newton: Diatonisk harmonika, violin og percussion.

Lotte, Richard og Jeremy har spillet og instrueret i dans, enten som duo eller trio, eller sammen med andre i over 100 år – altså sammenlagt! 🙂

Kapela Kielberg er kendt for deres livlige, sjove og ikke mindst forståelige måde at sætte gang i dansen.